Product functies

Academy

Haal het maximale uit jouw Salonized account! Leer alle ins en outs met meer dan 80 gemakkelijk te volgen video tutorials.
Online boekingen instellen
Rooster instellingen
De agenda instellingen
inspiration

Het Salonized jaaroverzicht van 2021

29 december 2021 — Amber Laatst bijgewerkt op 03 januari 2022

Het nieuwe jaar staat weer voor de deur. Ook voor ons is dit altijd een mooi moment om terug te kijken naar het afgelopen jaar. 2021 was het jaar waarin we Salonized een visuele make-over gaven en het gebruik op mobiel flink onder handen namen. Ook de agenda, onze allerbelangrijkste functie, is uitgebreid geanalyseerd en zo goed als opnieuw ontwikkeld.

Er is een hoop veranderd en we hebben ons best gedaan om Salonized nog beter voor jou te laten werken. In dit blog lees je de hoogtepunten van afgelopen jaar en wat je hierna van ons kunt verwachten.

De beste wensen voor volgend jaar 🌟

1) Versterking in 2021

Groei in een onderneming gaat gepaard met nieuwe gezichten. We hebben dit jaar maar liefst acht nieuwe toppers in dienst genomen. Je hebt hun namen vast eens voorbij zien komen, maar we stellen je ze nog even kort voor.

enter image description here

Team Product Carolina en Rafaella versterken dit jaar het Product team. Carolina is onze UX Designer. Haar taak is om de gebruiksvriendelijkheid van Salonized op peil te houden. Als Product Manager werkt Rafaella nieuwe functies uit waarmee we ons programma nog waardevoller maken.

Customer support Ook onze Customer Support heeft vier nieuwe gezichten! Balca staat onze Duitse klanten te woord. Niels, Gillian en Sanne krijg je vast en zeker een keer aan de lijn als je een vraag hebt over Salonized.

Team Growth Ook het Growth team kon natuurlijk niet achterblijven met versterking. Corinna is Content Marketeer voor Duitsland en Ana is aan de slag gegaan als Growth Marketeer en maakt ons zichtbaar met advertenties op kanalen als o.a. Google en Facebook!

2) Onze grootste update ooit

In het afgelopen jaar vroegen we al onze gebruikers om over te stappen naar “het nieuwe Salonized”. En dat had flink wat voeten in de aarde! Want als je gewend bent aan een programma en het werkt voor jou prima, waarom moet het dan opeens allemaal anders?

Het afgelopen jaar werkten we hard om Salonized klaar te stomen voor de toekomst. Het maakt een enorm verschil of enkele duizenden gebruikers tegelijkertijd gebruik maken van ons programma, of de tienduizenden zoals vandaag de dag. En hopelijk nóg meer in de toekomst. Omdat de werkzaamheden aan de fundering van ons systeem betrekking hadden op zo goed als alle functies in Salonized, hebben we het gecombineerd met een nieuw design en verbeteringen aan bestaande functionaliteiten. Super begrijpelijk dat onze gebruikers daar vervolgens even aan moeten wennen!

Hopelijk ervaar je inmiddels wel de voordelen van onderstaande uitgelichte hoogtepunten:

De verbeterde mobiele versie

Het gebruik van Salonized op mobiel groeit al jaren, maar onze oude versie was hier niet geheel geschikt voor. De nieuwe update van Salonized is juist geoptimaliseerd voor kleinere schermen. In de nieuwe mobiele versie hoef je namelijk niet meer in of uit te zoomen. Ook kun je nu alle functionaliteiten op mobiel gebruiken, dus naast de agenda ook de kassa, feedback functie en financiële rapportages.

Ontdek alle functies van de nieuwe mobiele versie in dit blog

enter image description here

Nieuwe handigheidjes in jouw account

Heb je deze nieuwe functies al ontdekt?

• Suggesties voor diensten is een handige functie om het maken van een afspraak te versnellen. Op basis van de meest populaire behandelingen in de salon óf op basis van eerdere afspraken van de klant, tonen we nu een snelkeuze menu voor de behandeling.

• Relevante klantinformatie; Wanneer je een klant bij de afspraak selecteert, tonen we de belangrijkste informatie direct aan de rechterkant in het afspraakformulier. Bijvoorbeeld de datum van de vorige afspraak, notificaties en alerts. Maar je ziet ook wanneer het een nieuwe klant is!

• Suggesties voor de afspraak; Met de “vind beschikbaarheden” knop kunnen we je op basis van de geselecteerde behandeling(en) een aantal afspraak suggesties tonen die je de klant kunt voorleggen. Een functie die vooral handig is bij een volle agenda en voor afspraken die meerdere resources (ruimtes/apparaten) nodig hebben.

• Het klantenbestand filteren doe je nu super eenvoudig! Pas één of meerdere filters toe en verstuur jouw klanten een mail (bijvoorbeeld een nieuwjaarswens) of verwijder eenvoudig inactieve klanten.

3) Staat de nieuwe boeking widget al op jouw website?

Met de boeking widget van Salonized plannen klanten eenvoudig een afspraak bij jou in. Zo ben je altijd beschikbaar, ook buiten openingstijden van de salon.

Bij een nieuw design van Salonized hoort natuurlijk ook een nieuw design van de boeking widget voor jouw klanten. Hij is nu niet alleen mooier, maar ook intuïtiever en - hoe kan het ook anders - geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Maar daarnaast heeft hij ook wat nieuwe functies vergeleken met de oude widget!

• Toon beschrijvingen bij behandelingen;
  • Voordat klanten de afspraak bevestigen, zien ze een samenvatting van de afspraak;
  • Vraag om de geboortedatum;
  • Toon een notificatie bovenin de widget;
  • Activeer een wachtlijst voor reeds volle dagen.

Lees alle voordelen van de nieuwe widget én hoe je hem toevoegt op jouw website in dit artikel.

4) Salonized goes international

Eind 2020 hebben we een kleine start gemaakt met ontdekken of Latijns-Amerika misschien wel behoefte heeft aan Salonized. En met succes! In 2021 zijn we deze markt steeds verder aan het ontdekken onder leiding van onze Growth Marketeer Francisco.

Daarnaast belichten we graag een hoogtepuntje: we waren aanwezig bij ons eerste internationale beurs. De Estetika Beauty Expo in Brussel! Maar daarvoor moest Salonized natuurlijk ook beschikbaar zijn in Franstalig België. Op dit moment is daarom onze website ook beschikbaar en Français.

En een leuk weetje, en misschien heb je hem wel op onze socials voorbij zien komen, maar wist je al dat de booking widget beschikbaar is in 11 verschillende talen? In het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Portugees, Slowaaks, Kroatisch, Noord en Deens! Zo is het altijd mogelijk om klanten in heel Europa en daarbuiten een afspraak bij je te laten boeken. The sky's the limit!

5) Vooruitkijken naar 2022

Achter de schermen werken we aan iets groots. Met de focus op het verhogen van klantloyaliteit in jouw salon.

We weten dat jullie veel bezig zijn met salon marketing en lezen vaak verzoeken in onze ideeënbox gerelateerd aan klantcontact en klantloyaliteit. En dus hebben we de koppen bij elkaar gestoken om te zien hoe Salonized hierbij kan ondersteunen.

In 2022 lanceren we de Premium Marketing Omgeving*, waar je verschillende functies gaat vinden;

• Maak en verstuur nieuwsbrieven voor het gehele klantenbestand of voor (opgeslagen) klantsegmenten.
  • Maak en beheer kortingscodes voor de online boeking widget.
  • Activeer last-minute korting om je gaten in de agenda te vullen en omzet te verhogen.
  • Herinner klanten automatisch aan het maken van een nieuwe afspraak.

We kunnen niet wachten om deze nieuwe omgeving beschikbaar te maken voor onze gebruikers.

*De Salonized Premium Marketing Omgeving komt beschikbaar in een nieuw Salonized pakket.

Amber Korfage

Head of Product

Amber noemen we ook wel Miss Salonized. Ze heeft inmiddels een aantal verschillende functies bekleed en kent alle hoeken en gaten van het systeem. Ze is daarom de aangewezen persoon om in haar huidige rol als Product Manager jou op de hoogte te houden van de laatste Salonized ontwikkelingen.

Maak in twee eenvoudige stappen je account aan

Of je nu alleen werkt of in een team; Salonized staat klaar voor jou. Eenvoudig, maar zeer effectief.

Aan de slag 14 dagen gratis proefperiode